V zadnjih letih je prišlo do velikih sprememb v svetu
optimizacije strani. Google se trdno oprijema svoje filozofije, da »daje uporabnikom najbolj relevantne odgovore
na njihove ključne besede v najkrajšem možnem času«.
Optimizacija strani nekoč
Kriteriji za visoke uvrstitve na Googlu so se pošteno
premešali. Elementi on-site optimizacije nakazujejo, kako so se taktike spremenile.
Optimizacija strani nekoč in danes |
Optimizacija strani nekoč
Nekoč so bile meta oznake zelo pomemben faktor za Google, danes imajo le nekatere med njimi še vpliv na pozicije.
Meta ključne besede
Včasih so jih iskalniki uporabljali za razumevanje vsebine spletne strani. Od leta 2009 niso več pomembne za visoke pozicije.
Meta opis
Podobno kot meta ključne besede je včasih veljal kot pomoč iskalnikom za razumevanje tematike strani, danes pa ni več kriterij za pozicije na iskalniku. Kljub temu je priporočljiv zaradi svoje informativnosti spletne strani v seznamu zadetkov.
Naslov strani
Še vedno upoštevan element spletne strani, ki ga lahko preberemo v zavihku brskalnika. Priporočana je uporaba do 70 znakov, lahko pa tudi več.
Naslovi podstrani
Naslovi <h1> nimajo takšne veljave kot nekoč, a so priporočljivi. Uvrstimo največ en h1 naslov na podstran, druge naslove naslovimo z oznakami <h2>, <h3> in tako naprej.
Optimizacija slik
Vse slike na spletni strani morajo imeti alternativno besedilo (<alt tag>), ki se navezuje na sliko in vsebuje ključno besedo. To je novejši in zelo pomemben kriterij, ki ga Google uporablja za razvrščanje strani.
Optimizacija
strani danes
Aktivnosti optimizacije strani so danes mnogo bolj
subtilne. Vse bolj upoštevajo uporabnikovo vedenje na straneh, zato je postala
kakovostna vsebina v vseh oblikah osrednji del optimizacije.
Vsebina
Googlu je bila od nekdaj pomembna, a je z algoritmom
Panda dal še večji poudarek na kakovostno vsebino strani. E-priročniki, objave
na blogu, webinarji, videi ali infografike so le nekatere izmed možnosti.
Deljenje na
družabnih omrežjih
Deljenje vsebine strani prek družabnih omrežij je postal zelo
pomemben faktor pri razvrščanju strani na pozicije. Če obiskovalec deli vsebino
spletne strani prek Facebooka, Google+, Twitterja ali drugih omrežij, jo Google
smatra kot relevantno, zato stran umesti višje med zadetke.
Author Rank
Od sredine leta 2011 je ime avtorja vsebine postalo zelo
pomemben kriterij za visoke uvrstitve. Avtorji vsebine lahko označijo vsebino z
meta oznako rel=“author", da se
poleg prispevka prikaže avtorjeva slika.
Hitrost strani
Kot faktor uvrstitev obstaja že od leta 2010, a jo veliko
skrbnikov strani premalo upošteva. Redki uporabniki imajo potrpežljivost s počasnimi
stranmi, med iskalniki ne najdemo nobenega. Obstaja vrsta aktivnosti, s
katerimi pospešimo nalaganje, tipična je zmanjšanje velikosti slik.
Prijazna navigacija
strani
Metrike strani, kot so bounce rate, time on site, page view, Googlu povejo, ali uporabniki
na strani dobijo iskane informacije. Sicer je še veliko neznanega, kako pozitivna
uporabniška izkušnja vpliva na pozicije, vemo pa, da gredo iskalniki vse bolj v
to smer.
Spletne strani, ki imajo kakovostno vsebino, veliko
povratnih povezav z drugih strani in so žive na družbenih omrežjih, bodo v prihodnosti
zmagovalke v Googlovih seznamih organskih zadetkov. Predvsem pa je zelo
pomembno, da z ustrezno informacijsko strukturo na strani ponudimo obiskovalcem
relevantno vsebino brez razmišljanja.
Bravo lepo povzeta vsebina!
ReplyDeletele tam je malo dvorezen meč. če hočeš imeti, social share na strani, ti pa stran začne počasneje delati, ker more iz vseh linkov vleči informacije. to tudi google page speed javi. je kaka rešitev za to?
Hvala za komentar, Tomaž.
DeleteKo govorim o social share, ne mislim toliko na vse možne sharethis linke na strani. Bolj navijam za kakovostno vsebino, ki jo želi obiskovalec deliti z drugimi brez močnih pozivov k akciji.
LP|Manca