E-mail marketing

E-mail marketing – trženjski prijem, brez katerega ne gre

E-mail marketing, ki mu po slovensko pravimo tudi e-poštni marketing, je eden od prijemov trženjske strategije. Je direktno trženje s komercialnimi sporočili, ki jih na izbrane e-mail naslove pošiljamo preko spleta.

Tipi e-mail sporočil
Direktno trženje preko spleta pozna več oblik, s katerimi dosegamo različne cilje:
-          e-novice – so neposredna sporočila, ki jih pošiljamo v rednih časovnih periodah na seznam prejemnikov ali kupcev; osnovni namen je graditi odnos podjetja s kupci; cilj je prodaja, toda to v e-mail sporočilih ni neposredno izraženo,
-          transakcijska sporočila – pošiljamo jih na osnovi kupčeve transakcije s podjetjem; primer takega e-maila je potrditveno sporočilo ob spletnem nakupu; primarni namen teh sporočil je prenesti informacijo o omenjeni transakciji; ker so ta sporočila relativno zelo dobro brana, so zlata priložnost za nadaljnje komuniciranje s kupci,
-          direktna pošta – ta sporočila so namenjena izključno za promocijo; običajno podjetja posebej izberejo e-mail naslove tistih, ki jim je ponudba namenjena, ali pa naslove zakupijo.

Koristi e-mail marketinga
E-mail marketing je izredno uporabno orodje za povečanje prodaje, povečanje imidža podjetja in podobno. Ima malo slabih strani, zato se bomo osredotočili na njegovo uporabnost, koristnost in učinkovitost.

E-poštni marketing

E-poštni marketing je ob pravilni izvedbi učinkovit za pospeševanje prodaje:
-          neposredno doseganje ciljne publike,
-          ciljano pošiljanje različnih sporočil različni ciljni publiki,
-          hitra in enostavna priprava e-mail kampanj,
-          pridobivanje hitrega odziva na prodajne akcije in ponudbe,
-          pošiljanje e-novic (strokovni prispevki, obvestila o dogodkih ...), ki so odličen način za nenehno komuniciranje tudi za neprodajno naravnane organizacije,
-          stroškovno zelo učinkovito posredovanje promocijskih sporočil,
-          ustvarjanje novih prodajnih možnosti.

Z njim lahko tudi utrjujemo prepoznavnost:
-          ustvarjanje dolgoročnega odnosa s potencialnimi kupci, ker jih s sporočili redno opominjamo nase,
-          razvoj identitete blagovne znamke,
-          povečanje strokovne avtoritete podjetja,
-          grajenje zvestobe strank, ker nam zaradi pošiljanja relevantne vsebine pričnejo zaupati.

Orodja za e-mail marketing
Na slovenskem trgu je veliko orodij, ki omogočajo učinkovito izvajanje e-mail marketinga. Prednosti uporabe takih orodij je veliko, predvsem pa se vse vrtijo okoli doseganja prodajnih ciljev:
-          statistika daje informacije o obnašanju prejemnikov (katera sporočila so odprli, na katere povezave kliknili itd.),
-          z njo lahko ugotavljamo, kakšna sporočila vodijo do končne prodaje,
-          orodja omogočajo časovne nastavitve pošiljanja sporočil, tako da greste lahko brez skrbi na dopust,
-          z njimi lahko testiramo različne elemente sporočil in ugotovimo, katere barve, kakšne velikosti gumbov, kako dolga sporočila zares učinkujejo,
-          če pošiljamo ponudbo o ponudbi v spletni trgovini, lahko z e-mail marketingom dosežemo zaključek prodaje.

Pri e-mail marketingu je potrebno upoštevati Zakon o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT) in Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT-A) (vir: uradni-list.si).



E-mail marketing je torej nepogrešljiv element strategije trženja na spletu, ki prinaša kup prodajnih koristi za podjetja. Predvsem je pa pomembno vedeti, da se investicija v e-poštni marketing več kot povrne. Organizacija Direct Marketing Association na primer razkriva podatek, da je njihova stopnja ROI na račun direktnega spletnega e-mail trženja kar 4300 %.