Optimizacija strani

Optimizacija spletnih strani – iz podeželja v center mesta


V zadnjem času je optimizacija spletnih strani vse večkrat postavljena v ospredje, ko je na tapeti spletni marketing. Zaradi poplave spletnih strani (pri nas, še posebno pa v tujini) se na prvih mestih bije hud boj, v katerem zmagajo le vztrajni. Kajti le tisti, ki se zavedajo, da je optimizacija neskončna, bodo svojo spletno stran lahko postavili in obdržali na vrhu.

Namen optimizacije strani
Zakaj pravzaprav toliko prahu okoli prvih mest na Googlu? Preprosto, ker želimo pridobiti na spletno stran čim več obiskovalcev oz. potencialnih kupcev. Za turistično agencijo, ki se nahaja na 83. strani iskalnika na ključno besedo poletne počitnice, ne bo nihče slišal, zato načrtovalci počitnic preko spleta z njo ne bodo potovali.

Kaj je optimizacija spletnih strani?
Označena s kratico seo (search engine optimization) je skupek aktivnosti, ki jih opravljamo na spletni strani in izven nje z namenom stran uvrstiti čim višje med naravnimi zadetki na iskalnikih na določene ključne besede. Sliši se enostavno, toda ta pomemben del marketinga na spletu je kompleksen proces, ki zahteva poglobljeno poznavanje delovanja interneta, še posebno iskalnikov.
 Optimizacija strani

Kako delujejo iskalniki?
Iskalniki so spletne strani, ki jih uporabljamo za iskanje po spletu. V iskalno okno vpišemo ključno besedo in počakamo na rezultate, ki jih iskalniki na osnovi preko 200 faktorjev razvrstijo iz svojih arhivov. Za vpis v arhiv (indeksacijo) iskalniki uporabljajo računalniške programe (iskalne pajke), ki spletne strani pregledujejo in vpišejo v svoj arhiv. Za pospešitev indeksacije lahko spletno stran ročno vpišemo v iskalnik, ni pa nujno.

Katere metode uporabljamo za optimiziranje strani?
Delimo jih na on-site (na spletni strani) in off-site metode.

S prvimi spletno stran prilagodimo iskalnikom, s čimer zadostimo njihovim zahtevam po kakovostni spletni strani, ki zasluži visoko mesto na iskalniku. Tukaj je velik poudarek na meta tag-ih, v katere je potrebno vnesti ključne besede, na katere se spletna stran želi uvrščati visoko. Sem sodijo naslov strani (title tag), opis strani (meta description) in meta ključne besede. Ne smemo pa pozabiti na zemljevid strani, robots.txt file ter ključne besede v menijskih vrsticah, h1 naslovih, imenih slik, URL naslovih ... Paziti moramo, da pišemo optimizirana besedila, kar pomeni, da uporabljamo ključne besede, najbolje v prvem sklonu in v razmerju 1:15.

Off-site aktivnosti pa so tisti načini, s katerimi spletni strani gradimo avtoriteto. Sem uvrščamo link building (gradnja povratnih povezav), bloganje, komentiranje na forumih, aktivnosti na socialnih medijih (social bookmarking), vpis v direktorije, ustvarjanje hub strani ... Pri povezavah naj opozorim na anchor text, kar je tisto besedilo oz. ključna beseda, ki vsebuje povezavo. Pomembno je tudi podstrani spletnega mesta povezati med seboj, torej poskrbeti za inner page linking. Veliko konceptov poimenujem (tudi) z angleškimi izrazi, saj so se zaradi netočnih prevodov uveljavili tudi pri nas.

Prva mesta spletne strani na iskalnikih so kot dobra lokacija trgovine v centru mesta. V center zahajajo vsi, zato bo trgovina v središču dogajanja zelo obiskana. Lahko si mislite, da bo tista, ki se tišči podeželja, več ali manj samevala. ;)

No comments:

Post a Comment